Sverige

Här i Sverige är vi i startgroparna för ett missionsarbete online, där vi når människor som är involverade i New Age och andra okulta företeelser med evangeliet om Jesus kristus.

Det andliga läget i Sverige

Människor i vårt land är i stort behov av evangeliet. Under några decennier har New Age, Yoga, mindfullness, onenessblessing mm vunnit stor mark i vårt land. Nu kan vi se den negativa effekten av detta i vårt samhälle. I skolorna har man yoga på programmet istället för kristendomsundervisning. Även i förskolorna praktiseras på vissa ställen yoga. Även kyrkorna influreras av förtäckt hinduism på olika sätt som meditation och mindfullness. Detta mörker har nu influrerat hela samhället allt från företagsledare till politiker. Så med en sådan utveckling är det inte konstigt att mörker på olika sätt påverkar regering och vanligt folk.

Nu är det dags att ändra klimatet

Det är nu dags att vi som Jesus-troende sätter stopp för denna utveckling. Inte genom demonstrationer och att sitta och klaga över situationen i vårt land utan genom att gå ut och dela evangeliet. Det är först när ljuset lyser som mörket får ge vika. Vi kristna måste satsa på de förlorade för Jesus kommer mycket snart.

Vi i Mercy Mission tror på att nå ut med ljuset om Jesus där det är som mörkast. Därför behöver vi nå den okulta världen med kärleksbudskapet om Herren. Vår bästa förebild är Jesus. Han nådde människorna genom att gå dit där de fanns. Det behöver vi också göra. Därför besöker vi ett antal facebookgrupper som håller på med andlighet av olika slag, och delar evangeliet där. Vi erbjuder förbön i Jesu namn.

FWT Homepage Translator

 

Senast från Missionsbloggen

 

 

 

 

Religionblogglista.se

SvenskaLänkar.com - en bra svensk seo-optimerad länkkatalog

Kvalitetskatalogen.se

 free website promotion SubmitX.com